Monday, January 21, 2013

Mee Udang Mak Jah Kuala Sepetang @ Wangsa Maju


Ahad lepas, kakak aku tetiba ada mood nak gi jalan jalan cari makan nak mee udang. Member dia promote Mee Udang Mak Jah dekat area  Wangsa Walk.  So aku pun konfiden lah tau wangsa walk tu kat mane, mana lah pernah lepak ujung dunia kat ampang tuh, nak dekat Zoo Negara dah. Lebih kurang kul 1 camtu pergilah terus cari kedai. Berpusing pusing aku mencari. Padahal da sah2 situ bukan Wangsa Walk, situ memang AEON AU2 Keramat. Mati mati aku ingat situ Wangsa Walk. Berpusing siap Tanya orang kat situ lagi, semua kata dekat wangsa walk. Round punya round , siap terjah medan selera lagi, jumpa satu kedai, memang terpampang mee udang punya banner.

Lapar punya pasal, terus order dan ngap.  Terima kasih kepada foursquare kerana menyedarkan kami kedai itu bukan kedai yang dicari.  So kakak aku terus Tanya makcik kedai tu, Mee Udang Mak Jah kat mane, terus makcik tu buat muka terus kata ala lebih kurang dengan dia punya. Tak de persaingan sihat langsung makcik tuh buat bisnes. Ye la aku pun da order da pun makanan dia, at least bagi la reaksi ceria sikit  (berapa banyak punya da laaa) hahahaha .. 


Macam rasa mee bandung, kedai ni berdekatan dengan Klinik Kesihatan Keramat AU3 sebelah je..

Settle cepat2 kat kedai tuh, terus singgah Petronas tanya Carrefour wangsa maju,sebab da tengok peta kat BB ngan Tanya suami makcik tadi kata dekat area situ. Respon dari staff petronas tuh memang baguih la, siap lukis map. Hehehe. Maaflah saya orang kampong, yo la kampong, huhuhuhu.
Dan akhirnyaaaaaaaaa sampai jugak aku kat Wangsa Business Centre, terus mencari kedai tersebut .. Taddaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


Pintu depan kedai, hujung sekali ..

Yang ni pulak, bahagian dalam kedai makan ni, bersih pun bersih, pekerja  pun mesra alam la jugak,





Deko Deko Deko ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, cantik 



Menu J ..  Cer teka kami pilih apa? Oleh kerana da makan mee di kedai yang salah memula tuh, so kitorang order …



  

Kakak aku order Bihun  Udang dan Air Asam Boi






Nasi Goreng Udang pilihan aku, siap ada kuah mee udang tu dan air The o Ais Laici, air die buat sangat sedap, semua rasa ada J

And so setelah di google kesedapan mee udang ni, rupanya popular dekat kuala sepetang, perak, pernah masuk jalan jalan cari makan katanya … And lastly cer teka berapa hengget tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa .. ohh mee udang special tuh actually for my mom, tapau sudaaa huhu



Aku bagi rate 3/5 la kot untuk kesedapan makanan ni .. pertanyaan lanjut sila lah layari http://www.makjahmeeudangkualasepetang.blogspot.com/ :) selamat mencuba .

*sampai sekarang mee udang paling sedap pernah aku rasa dekat old town white coffee, nak rasa yang dekat pulau pinang, kemain jauh nak g merasa yekk hahahahaha  




3 comments:

  1. Tak mau tanya orang yg duduk dekat dengan Wangsa Walk...

    Kan da jumpa kedai lain.

    ReplyDelete
  2. ayoyoyo..hebat mak jah siap ade cawangan kat wangsa walk....kat kuala sepetang biasa2 je kedainye..hihi

    ReplyDelete
  3. kalau branch kat taiping memang sedap..

    oh ye, awak merupakan follower kita yang ke 1000, sila check entry ni untuk more details http://www.ciklilyputih.com/2013/02/giveaway-mencari-follower-yang-ke-1000.html untuk claim hadiah tau...

    thanks,
    Lily

    ReplyDelete