Wednesday, March 6, 2013

MALAS


UITM di Hatiku .. Hiks ..
pernah dengar sekali je lagu uitm masa pengenalan sem satu dulu .. blerghhhhhh

Hai, korang. Korang nak tahu tak aku masih belajar sebenarnya. Umo dah masuk 23 tahun tapi terkedek-kedek nak abiskan diploma. Jujur la, dulu aku belajar hanya lah untuk menaikkan jawatan aku dari kerani sumber manusia ke jawatan yang lain. Tapi, takdir Allah siapa jangka, aku dapat tawaran jawatan pembantu perpustakaan di bawah gomen. Sape tak nak, lagipun aku tunggu hamper setahun sampai aku frust nama aku calon simpanan tuh hilang dalam system.  Tup tup tup dapat surat di mana masa itu, aku memang nekad nak berhenti kerja kerani walaupun aku memang tak dapat ape ape offer time tu.  So, terus hantar notis sebulan seminggu dan menunggu lapor diri. OK, aku dah gaya macam nak buat pendahuluan karangan kan. Bhahahahhahahahah

Problem nya sekarang, aku berada di semester 7 (memang part time student ade 7 semester) dan patut habes sem ni, bermakna hujung bulan ini.  Disebabkan aku terlampau rajin mengulang paper (rajin pala otak) so memang aku akan melangkah masuk ke semester 8.  Final exam hujung bulan, ade 4 subjek yang aku belum confident nak hadap kecuali subjek computer. Arrgghhhhhhhh

1. Minggu ini kelas macam biasa tiada test atau assignment yang perlu dihantar.

2. Minggu depan akan ada test math (sabtu) dan law(khamis).

3. Minggu depan ada kursus induksi dekat negeri Sembilan (rabu hingga isnin).

4. Minggu depan kena hantar assignment law (group n individu), ekonomi (group n individu), computer    (group) math (individual).

5. Minggu exam pada 30/31 Mac 2013, 2/4 Apr 2013

6. Dan masih belum mengambil test ekonomi sebab aku tak datang kelas dan mencari masa untuk mengambil test law dan math yang aku tak datang minggu depan.

Haaaa, kemalasan setan ini lah menyebabkan aku tak study dan belum prepare ape ape untuk hadap final exam sem 7 nieyh. Ooo ko kalau karoks ngan movie, mentang je rajin kan, hahaahaha , so macamane? …  sendiri tanggung la kan (xde motip pun nak highlight no tu semuaa ) hehe.

Tapi 23 haribulan ade family gathering dekat PD pulaks, dan minggu ni macam wajib menyopping je .. haahahahaha

3 comments:

  1. rindu nak study..berhajat nak sambung degree insyaallah :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaallah ada peluang tuh, aku doakan jugak, aku ni da macam nak tersungkur je dip ni hahahaha

      Delete